Technikai megjegyzés: Ha az oldalon található hanganyagokat az adott napon egy adott időintervallumban már túlságosan sokan hallgatták meg, az egyes hanganyagok nem indulnak el, tehát csak később, vagy a következő napon lehet őket lejátszani. Aki mégis kíváncsi az egyes felvételekre, a kiadvány egész hanganyagát le tudja tölteni a főoldalról.

Fazekas Imre Pál - A koldusnyomort



egy rongyos kalap a kövön
öreg koldus a zsebemnek köszön
könnyező szemét törölgeti rám
sorsát rég kirágta már
sok-sok lepedőnyi újság
örökös nyomorúság

alázatos – miért is tolakodna
talán életéért rimánkodva

szánalom – a torkomon csorog
alamizsnám feszít: szégyenes dolog

adnék tele pénzzel illatos virággal
öltöztetném boldog világgal

ám nekem is éh-bérre mérik e kort
magam is érzem a koldusnyomort




A szerzőről 


1930.április 16-án Budapesten születtem. Dunaújvárosi lakos vagyok.
Hétéves korom óta írom boldog-boldogtalan verseimet magamról, a világról. Állandó témáim: szerelem, társadalom, politika. Eddig 3 kötetem jelent meg, több mint 4500 vers és többszáz oldal próza van mögöttem.
Köteteim: 1.) Az emberszabású emberiségért, 2.) Szerelem történelem, 3.) Édesem & Globálhazám.
Külföldön, hazánkban több mint 70 helységben adtam író-olvasó találkozót, melynek eddig több mint 8000 résztvevője volt az emlékkönyvek tanúsága szerint. Van egy önálló Vers-és relikvia c. vándorkiállításom, melyeket mindig magammal viszek.
Verseim újságokban, folyóiratokban ,rádiókban ,antológiákban , kortárskötetekben , internetes saját kötetemben jelen vagyok a kor irodalmi életében. Helyben a Versbarátok Körének, valamint a Miskolci Irodalmi Rádió díjazott MP szerzőtagja vagyok. Pályázataim rendszeresek a különböző kiírásokban, díjakat, okleveleket szereztem. Műveimért megkaptam a Pro-Arte-díjat.
Jelenleg életem fő művén dolgozom. Címe: Katarzis.
A kötetben ókortól–napjainkig általam megismert tudósok-írók, költők,  filozófusok, festők, szobrászok, feltalálók, művészek mintegy 250-en sorakoznak a történelem országútján személyenként egy-egy verssel  – a mának adva katarzist.
A „Három az egyben” c. pályázati felhívásukra A koldusnyomort c. versemmel bejutottam az Önök Antológiájába, amely nagy örömmel tölt el.