Technikai megjegyzés: Ha az oldalon található hanganyagokat az adott napon egy adott időintervallumban már túlságosan sokan hallgatták meg, az egyes hanganyagok nem indulnak el, tehát csak később, vagy a következő napon lehet őket lejátszani. Aki mégis kíváncsi az egyes felvételekre, a kiadvány egész hanganyagát le tudja tölteni a főoldalról.

Jagos István Róbert: A visszatérő



A környék még ugyanolyan:
öreg házak egymás után.
Megváltásra váró szemek
mögül néz a tegnap sután.
Szelíd a pap errefelé,
üvegét még meg-meghúzza,
három gyér miatyánk között
- Fülébe a cigány húzza.

Olcsó bor az utca végén,
ha leszáll az éj, az élet is.
Derengő fény kisablakból
sejtelmesen rád kacsint.
Éji bagoly az öreg bátya,
serceg a gyufa, ahogy rágyújt.
Besárgult ujj reszketegen
megőszült tincsekbe túr.

Éhes a hold, felfal mindent:
keserű füstöt, csillagot.
Aranyló szép udvarában
gyermekálmot ringatott.
Napfény szárít harmatokat,
mint könnyeket az ébredés,
kezeim közt folynak évek
csobogón - lélekvízesés.

A környék még ugyanolyan:
öreg házak egymás után.
Megváltásra váró szemek
mögül néz a jelen sután.
Itt születtem én is egykor.
Barátaim utcák, terek.
Zsiroskenyérrel kezemben
itt vagyok hát - újra gyerek.




A szerzőről 


A nevem Jagos István Róbert. 1974 tavaszán születtem Orosházán. Életem nagy részét Hódmezővásárhelyen éltem le (34 év). Jelenleg Szegeden lakom. Párkapcsolatban élek. A legfontosabb dolog az életemben, hogy kisfiamnak, Gergőnek példát mutassak, valamint, hogy büszke legyen rám.
Elég korán, 1989-ben 15 évesen kezdtem el verseket írni. Ez a lendület 1998-ig tartott. Szűk tíz év után újra neki fogtam a rímfaragásnak. 2008. óta már prózákkal is próbálkozom. Alkotásaim megtalálhatók több országos irodalmi portálon is. 2010. tavaszán barátaimmal megalapítottuk a Dél-Alföldi Művészeti Kört (DéeMKá), mely arra hivatott, hogy a régiónkban s majdan országosan is egybegyűjtse korunk meg(nem)értett művészeit.
2011. elejétől a hódmezővásárhelyi Kárász József irodalmi Kör alelnöke vagyok. Megpróbálok felnőni ehhez a feladathoz is.
Verseim ajtók. Bennük és általuk újraéledek – élek újra. Oldok és kötök – megtartok és elengedek. Pillanatot, indulatot, vágyat, szerelmet és gondolatot. Életet és halált. Büszke esendőként vagyok ember, férfi és magyar.

Antológiák és kiadványok amelyekben megjelentem:
2008. Lírikus képzelgés - verses füzet
2008. Poet évkönyv 2008. – verses antológia
2009. Netlíra – verses antológia
2009. Netpróza – novellás antológia
2009. Poet ékkövei – verses antológia
2009. Héttorony 2. – antológia
2009. Tanyavilág – regionális és hagyományőrző lap
2010. Megbúvó csillagok – verses antológia
(A Megbúvó csillagok c. antológiának én írtam a fülszövegét.)
2010. Agria: Irodalom, Művészet, Kritika / Tavasz - antológia
2010. Agria: Irodalom, Művészet, Kritika / Ősz - antológia
2010. Héttorony 2010 antológia
2010. Poet évkönyv 2010.
2010. Ködlepel antológia (DéeMKá kiadvány)
2011. Újjászületés antológia (DéeMKá kiadvány)

Önálló köteteim:
2011. Made in az idők hajnalán - verseskötet
2011. Ajtók - novelláskötet (készülőben)

Díjaim:
2010. április - Kárász József díj vers kategória
2010. október - Kárász József díj próza kategória.