Technikai megjegyzés: Ha az oldalon található hanganyagokat az adott napon egy adott időintervallumban már túlságosan sokan hallgatták meg, az egyes hanganyagok nem indulnak el, tehát csak később, vagy a következő napon lehet őket lejátszani. Aki mégis kíváncsi az egyes felvételekre, a kiadvány egész hanganyagát le tudja tölteni a főoldalról.

Haász Irén - Tó felett telihold



Ha telihold a tó felett
rongyos felhők között remeg,
s gomolygó ködpárákból szőtt
leplekbe burkolva lebeg,

egy eltemetett dallamot
idéz, mely rezgve éled,
hogy elsüllyesztett tegnapok
keserve vádbeszéd lesz,

a megrohanó emlékek
árjában bukdácsolva
letűnt szerelem bukkan fel
s gyötör, mint régen, újra,

mert kétely moccan, s kérdezi,
engem el miért hagytál?
A málló évek lapjain
ha tűntél, mért maradtál?

Egy közös hiba sejtelme
oly illékony, áttetsző,
mint rongyfelhők közt telihold,
mely ködös fátylakat sző…




A szerzőről 


Haász Irén vagyok. 1954.-ben születtem, Budapesten. Nevelőszülőknél nevelkedtem. Sajátos életem során közgazdasági végzettséggel több szakmában és munkakörben próbálkoztam több-kevesebb sikerrel. Voltam vállalkozó és alkalmazott, vezető és beosztott, eltartó és eltartott. Három gyermek nevelése nyomta vállamat, olykor egymagamban, mivel második házasságban élek. 2008-ban súlyos betegséget diagnosztizáltak nálam, a kezelés alatt írtam első regényemet figyelemelterelés ürügyén.  Ifjúkori verseim elkallódtak már, az idő folyamán az élet más területeivel voltam kénytelen foglalkozni, de kis unokám születése óta ismét írok, és immár őrzöm rapszodikusan születő szerzeményeimet.
Az írásban és életemben – ne vegyék nagyképűségnek – ars poeticámat Romain Rolland sorai fejezik ki tökéletesen, pontosan:
„Az igazságot keresve, az életet szeretve, nagyokra törve leszünk csak ember…”
2010-ben a Hajnal kikötői c. antológiában válogatás jelent meg gyermekverseimből, s a kiadó további működésre buzdított. Tagja vagyok több íróklubnak és a Poet.hu-n is találhatók verseim. Második könyvemet írogatom.
2010 nov. 20.-án a Cserhát Művész Kör országos pályázatán Nívódíjat kaptam.
2011 májusban válogatás jelent meg verseimből az A nap tornácán c. antológiában.
2011 júniusban megjelenő Száz szerelmes vers c. antológiába kaptam meghívást.